Rozšířené hledání} Informace o členství Kontaktní informace Seznam uživatelů Kalendář Spřátelené weby Honda-club.cz Přihlásit se k emailu
[1]
Linka Uživatelské skupiny Linka Galerie avatarů Linka Kdo je online Linka
Linka Jak se stát členem klubu Linka Stáhnout stanovy sdružení Linka Výhody pro členy klubu Linka
  Obsah fóra Honda-club.cz   
Civic 9G Tourer
Fórum: Pokec o autech
Zobrazit příspěvky z předchozích:
 Řadit příspěvky dle: 
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3 ... 99, 100, 101, 102  Další 
Zaslat odpověď



  Strana 100 z 102
piskot je teď offline  piskot
4 háčka
PříspěvekZaslal: 4.3.2019 , 10:51   Citovat  

Ahojte.
Jsem tu s (malou) zajímavostí. Pořídil jsem do auta kameru, která "jede" přímo na palubních 12 V. Mám ji zapojenou v přední zásuvce. Při prohlížení pořízených záznamů jsem si všiml zobrazovaného údaje v palubní síti. Ten údaj oproti očekávání, že tam bude stabilních cca. 14,1 V, však "plave" od 12,7 do 14,5 V. Jako kdyby ECU nějak rozhodovala, kdy dobíjet a kdy ne. Je možný, že ECU ovládá buzení alternátoru? Jinak si neumím tu plovoucí hodnotu napětí neumím představit. Podotýkám, že s autem po elektrické stránce (a i jinak:)) nejsou problémy.
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi Osobní garáž Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 2048 1999 Accord  
Stepa je teď offline  Stepa
4 háčka
Členství: Žádné
PříspěvekZaslal: 4.3.2019 , 10:59   Citovat  

Jako že by byla elektromagnetická spojka na řemenici, jako u klimy?

Myslím si, že to je otázka aktuální spotřeby elektřiny...
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi Osobní garáž Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 3873 2006 FR-V  
Jopeeeno je teď offline  Jopeeeno
3 háčka
PříspěvekZaslal: 4.3.2019 , 11:13   Citovat  

Ahoj, možná to bude mít souvislost. Vygoogli si něčo na téma "inteligentní dobíjení", byl o tom článek, tuším, že na auto.cz. V podstatě je to podobné "kazítko", jako stop start systém. V kostce to znamená, že auto nedobíjí aku trvale, ale pouze v určitém okamžiku. Smyslem toho zázraku je úspora paliva.

Zda se to týká i 9G nevím, ale tuhle "vymoženost" už mám žel Bohu i v HR-V.
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi Osobní garáž Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 1190 2016 HR-V  
2bep je teď offline  2bep
4 háčka
Členství: Gold
PříspěvekZaslal: 4.3.2019 , 11:36   Citovat  

Mělo to už C8G v ropě.
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi Osobní garáž Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 2870 2011 Civic i-VTEC  
anunaki je teď offline  anunaki
1 háčko
PříspěvekZaslal: 4.3.2019 , 13:48   Citovat  

Jojo, Cvičky mají to "inteligentní" dobíjení. Inteligentní rozuměj elkologické, zelené. Dobíjí se tedy jen když to systém uzná za vhodné, např. brzdění motorem apod. Když už napětí aku klesne pod nějakou minimální mez, tak teda dobíjet jakože začne, ale v globálu při krátkých cestách aku nemá optimální napětí. V mrazech jsem aku často dobíjel nabíječkou. Na krátkých trasách se to nestihlo dobíjet (řídicí systém to nepovažoval za nutné) a napětí baterky padalo k 12V a to není pro akumulátor tohoto typu dobré.

Mrkni se sem: tudy odkaz
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi  Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 407  
hopit je teď offline  hopit
4 háčka
PříspěvekZaslal: 4.3.2019 , 14:29   Citovat  

anunaki napsal:
Jojo, Cvičky mají to "inteligentní" dobíjení. Inteligentní rozuměj elkologické, zelené. Dobíjí se tedy jen když to systém uzná za vhodné, např. brzdění motorem apod. Když už napětí aku klesne pod nějakou minimální mez, tak teda dobíjet jakože začne, ale v globálu při krátkých cestách aku nemá optimální napětí. V mrazech jsem aku často dobíjel nabíječkou. Na krátkých trasách se to nestihlo dobíjet (řídicí systém to nepovažoval za nutné) a napětí baterky padalo k 12V a to není pro akumulátor tohoto typu dobré.

Mrkni se sem: tudy odkaz

Stejný problém jsem teď řešil na C9G 1,8. Auto dobíjí převázně jen při brzdění motorem , po připojení měřáku jsem nevěřil vlastním očím . Bez pravidelného dobíjení to na krátké trasy prakticky nelze provozovat. nesouhlas
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi  Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 3721  
piskot je teď offline  piskot
4 háčka
PříspěvekZaslal: 4.3.2019 , 15:06   Citovat  

Tak to čučím...
Ale na druhou stranu za 3 a půl roku baterka nabíječku neviděla a jezdíme denně přes celý rok. Převážně "okolo komína", trasy cca. 10 km, sem tam Plzeň, výjimka je teď o víkendu víkendovka 400 km se spotřebou 6,1 l.
Baterka, resp. projevy elektriky jsou v pohodě.
Kouknu do el. schémat C8G, jak je to dobíjení řešené...
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi Osobní garáž Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 2048 1999 Accord  
Stepa je teď offline  Stepa
4 háčka
Členství: Žádné
PříspěvekZaslal: 4.3.2019 , 15:07   Citovat  

Tak tohle je hodně vysoká úroveň demence Tak to valím bulvy
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi Osobní garáž Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 3873 2006 FR-V  
2bep je teď offline  2bep
4 háčka
Členství: Gold
PříspěvekZaslal: 4.3.2019 , 17:17   Citovat  

Vím, že před lety známej dojížděl s C8G R18 po Praze cca 5km ráno, 5 km večer zpět a občas s mezistávkou v posilce. Cca po 2 chladných týdnech bez dělší projížďky se baterce už moc startovat nechtělo a to parkoval v garáži, tudíž auto úplně nepromrzlo.
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi Osobní garáž Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 2870 2011 Civic i-VTEC  
hopit je teď offline  hopit
4 háčka
PříspěvekZaslal: 4.3.2019 , 17:32   Citovat  

2bep napsal:
Vím, že před lety známej dojížděl s C8G R18 po Praze cca 5km ráno, 5 km večer zpět a občas s mezistávkou v posilce. Cca po 2 chladných týdnech bez dělší projížďky se baterce už moc startovat nechtělo a to parkoval v garáži, tudíž auto úplně nepromrzlo.

S C8G jsem nikdy neměl problém , ale C9G se chová přesně jak popisuješ a to vůbec nepoužívám start/stop. Ten ušetřený gram CO2 za to určitě stojí, hlavně když musím občas C9G startovat ekologicky přes kabely z třílitrové nafty je to dobrý
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi  Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 3721  
2bep je teď offline  2bep
4 háčka
Členství: Gold
PříspěvekZaslal: 4.3.2019 , 17:57   Citovat  

to hopit: Osobně s tím taky problém nemám, ale ikdyž z Prahy nevyjedu, tak moje nejběžnější "krátké" trasy znamenají cca 12-15km a 0,5h běžící motor. Já si baterky zásadně ničím čtecíma lampičkama Se stydím
p.s. Start/Stop by snad měl kontrolovat, zda je baterka dostatečně nabitá, ne?
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi Osobní garáž Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 2870 2011 Civic i-VTEC  
hopit je teď offline  hopit
4 háčka
PříspěvekZaslal: 4.3.2019 , 18:06   Citovat  

2bep napsal:
to hopit: Osobně s tím taky problém nemám, ale ikdyž z Prahy nevyjedu, tak moje nejběžnější "krátké" trasy znamenají cca 12-15km a 0,5h běžící motor. Já si baterky zásadně ničím čtecíma lampičkama Se stydím
p.s. Start/Stop by snad měl kontrolovat, zda je baterka dostatečně nabitá, ne?

Start/stop nabití kontroluje , ale určitě nepozná ,jak dlouho po posledním startu budu pokračovat v jízdě.
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi  Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 3721  
2bep je teď offline  2bep
4 háčka
Členství: Gold
PříspěvekZaslal: 4.3.2019 , 18:11   Citovat  

Jo, takhle si to myslel Úsměv
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi Osobní garáž Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 2870 2011 Civic i-VTEC  
anunaki je teď offline  anunaki
1 háčko
PříspěvekZaslal: 5.3.2019 , 8:46   Citovat  

Piškot: zkus změřit s větším časovým odstupem od jízdy (třeba ráno) napětí baterky. V Civicu máš určitě baterii EFB a ta by měla mít alespoň 12.5V. Pokud napětí baterie padá k 12.1V, tak se její životnost dost snižuje.
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi  Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 407  
out73lander je teď offline  out73lander
PříspěvekZaslal: 5.3.2019 , 9:33   Citovat  

Neviděl bych to tak tragicky. Dost často přes týden nejezdím, pak vyjedu kolem komína a zase stojím. Jednou za měsíc max dvakrát delší trasa okolo 100 km. Auto startuje už druhým rokem na brnknutí.
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi Osobní garáž Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 65 2017 Civic i-VTEC  
anunaki je teď offline  anunaki
1 háčko
PříspěvekZaslal: 5.3.2019 , 9:41   Citovat  

Tady nejde o to, zda auto startuje nebo ne. Jde o efektivitu dobíjení tak, aby baterie byla POŘÁD dobita na OPTIMÁLNÍ NAPĚTÍ. Jinak se výrazně zkracuje její životnost.
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi  Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 407  
out73lander je teď offline  out73lander
PříspěvekZaslal: 5.3.2019 , 9:50   Citovat  

V pořádku, tomu rozumím. Jen tu padlo, že na krátké trasy nelze auto použít. Životnost baterie nejsem schopen bez měření po dvou letech prokázat. Možná majitelé c8g ze začátků prodeje mají zkušenosti
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi Osobní garáž Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 65 2017 Civic i-VTEC  
anunaki je teď offline  anunaki
1 háčko
PříspěvekZaslal: 5.3.2019 , 9:58   Citovat  

Nevím, jestli tu padlo, že auto nelze použít nebo že s tím měl někdo problém. Změř si napětí baterie po alespoň 12 hodinách. Jestli bude mít 12.5V, tak je v pohodě.
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi  Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 407  
out73lander je teď offline  out73lander
PříspěvekZaslal: 5.3.2019 , 10:01   Citovat  

hopit napsal:
Stejný problém jsem teď řešil na C9G 1,8. Auto dobíjí převázně jen při brzdění motorem , po připojení měřáku jsem nevěřil vlastním očím . Bez pravidelného dobíjení to na krátké trasy prakticky nelze provozovat. nesouhlas

Jak bude čas změřím
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi Osobní garáž Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 65 2017 Civic i-VTEC  
Hellborn je teď offline  Hellborn
5 háček
Členství: Gold
PříspěvekZaslal: 5.3.2019 , 10:21   Citovat  

out73lander napsal:
V pořádku, tomu rozumím. Jen tu padlo, že na krátké trasy nelze auto použít. Životnost baterie nejsem schopen bez měření po dvou letech prokázat. Možná majitelé c8g ze začátků prodeje mají zkušenosti


No když drahá jezdí s C8g dva tři týdny na cvičení (2x týdně sama, cca 1x týdně s potomky),co je trasa cca 10km tam a zpět a neprotáhnu auto do práce (30-40km), tak je to na startování trochu znát... U Tourera se těmhle krátkým trasám snažím vyhýbat...
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi Osobní garáž Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 23787 2016 Civic i-VTEC  
michal.t je teď offline  michal.t
PříspěvekZaslal: 5.3.2019 , 11:51   Citovat  

Já od Vánoc jezdím pouze trasy do práce 15 km a i tyto relativně krátké trasy stačily k tomu, aby se baterka dobila natolik, že opět začal fungovat start-stop (ten při předvánoční odstávce hlásil nedostatečnost baterky). Věřím tedy, že to s tím dobíjením nebude tak tragické, i když baterce samozřejmě mohly částečně napomoci i mírně se zvyšující venkovní teploty.
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi  Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 79  
marek.82 je teď offline  marek.82
2 háčka
PříspěvekZaslal: 5.3.2019 , 17:44   Citovat  

staci zapnout svetla a auto nabiji normalne kolem 14v, bez svetel se ridi svoji "inteligenci" a baterka trpi, ted v zime jezdim jen se svetlama at se ma baterka dobre, denni mu dopreju zas v lete
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi  Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 542  
piskot je teď offline  piskot
4 háčka
PříspěvekZaslal: 5.3.2019 , 20:19   Citovat  

marek.82 napsal:
staci zapnout svetla a auto nabiji normalne kolem 14v, bez svetel se ridi svoji "inteligenci" a baterka trpi, ted v zime jezdim jen se svetlama at se ma baterka dobre, denni mu dopreju zas v lete


Dík za tip, vyzkouším. Sice, jak jsem psal, nemám s "elektrikou" problémy, ale proč baterce trochu nepřilepšit, že...Úsměv
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi Osobní garáž Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 2048 1999 Accord  
piskot je teď offline  piskot
4 háčka
PříspěvekZaslal: 8.3.2019 , 13:00   Citovat  

marek.82 napsal:
staci zapnout svetla a auto nabiji normalne kolem 14v, bez svetel se ridi svoji "inteligenci" a baterka trpi, ted v zime jezdim jen se svetlama at se ma baterka dobre, denni mu dopreju zas v lete


Experimentálně ověřeno zkušební komisí čítající dva členy, že to tak funguje. Pro zajímavost, na zapnuté vyhřívání sedačky či ohřev zadního skla to nereaguje.
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi Osobní garáž Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 2048 1999 Accord  
marek.82 je teď offline  marek.82
2 háčka
PříspěvekZaslal: 8.3.2019 , 14:48   Citovat  

mam to odzkousene na par 9g kratkych i tourer, vsechny v benzinu a na nic jineho krome tlumenych to nereaguje, zije si to svuj vlastni zivot, takze v zime se svetlama a pro jistotu dam zhruba jednou mesicne nazrat baterce nabijeckou
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi  Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 542  
cport je teď offline  cport
1 háčko
PříspěvekZaslal: 10.3.2019 , 18:12   Citovat  

Nejak mi neni jasne, co tu resite se svetlama. Svetla mam porad na automatiku a baterka uz skoro 3,5 roku jede bez dobijeni a protestu. Jen jednou se chvili po startu ozvala, ze nezapne start-stop.
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi  Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 216  
marek.82 je teď offline  marek.82
2 háčka
PříspěvekZaslal: 10.3.2019 , 18:47   Citovat  

my resime kdy auto dobiji jak klasicke "stare" auto a kdy dobiji jako inteligentni stroj plny ekosracek
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi  Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 542  
anunaki je teď offline  anunaki
1 háčko
PříspěvekZaslal: 11.3.2019 , 13:37   Citovat  

Pokud EFB baterie má dlouhodobě nižší napětí než je její optimum, tak dochází postupně ke zkrácení její životnosti. Power management v Hondě (a nejenom v Hondě) je nastaven tak, aby ušetřil každý ml paliva, takže se dobíjí až když je to opravdu nutné. Tím ale dochází k tomu, že baterie není dobíjena tak jak by potřebovala a to vede k její postupné degradaci.

Ty zapnuté potkávačky jsou dobrý nápad OK , který zajístí, že alternátor bude dobíjet neustále. Když máš světla na auto (takže ve dne LEDky), tak se může klidně stát, že se ti na krátké/střední trase baterka skoro ani nedobije. A vem si, že když jedeš za nákupy, tak těch startů tam je někdy opravdu dost.
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi  Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 407  
piskot je teď offline  piskot
4 háčka
PříspěvekZaslal: 18.3.2019 , 11:28   Citovat  

Kousek následujícího sice patří do sekce "Co jsem dnes udělal...", ale to hlavní, že včera hezky svítilo sluníčko, tak jsem se jal vyměnit gumy.
Zpětně si říkám, že jsem měl fotit, ale vlastně to nebylo potřeba. Fotky z předloni jsem sem dával.
Stav podvozku auta, které nepoznalo garáž, slouží jako daily car, musí snášet "péči" silničářů o naše silnice - kamínky, sůl, díry, je jednoduše parádní. Nikde nic otlučeného, barva na příčce a na plechách nezakrytých tepichem drží, byť je tepich na krajích zkroucený, tak vlastně v místech, kde je "offroad packet". Výfukové potrubí je čisté.
Jo, zespoda na prazích jsou nejspíš zátky. Je to tak?
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi Osobní garáž Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 2048 1999 Accord  
Joystick je teď offline  Joystick
2 háčka
Členství: Žádné
PříspěvekZaslal: 18.3.2019 , 12:17   Citovat  

Malý dotaz. Čím mažete (jestli vůbec) gumové těsnění ve dveřích atd.? Silikonovým olejem? Dík.
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi Osobní garáž Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 568 1998 Civic  

  Obsah fóra Honda-club.cz   
Civic 9G Tourer
Fórum: Pokec o autech
Zobrazit příspěvky z předchozích:
 Řadit příspěvky dle: 
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3 ... 99, 100, 101, 102  Další 
Zaslat odpověď



 Časy uváděny v GMT + 1 hodina  
    
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Můžete k příspěvkům připojovat soubory
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Nemůžete moderovat Vaše témata v tomto fóru.



Board Security

(96573 útoků)
::  www.honda-club.cz  :: Témata RSS TOPlist

[ Čas: 1.5772s ][ Dotazy: 151 (1.4867s) ][ GZIP on - Debug on ]